Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag hier niet tussen? Dan kun je ons bereiken via hallo@hethuisdossier.nl of onze social media kanalen: LinkedIn, Facebook en Instagram.


Algemeen

Wat is het huisdossier?
Het huisdossier is jouw persoonlijke platform voor woningonderhoud en woninginvesteringen. In het huisdossier plan je onderhoud aan je huis eenvoudig in, zelf of via onze onderhoudschecklist. Voor terugkerend onderhoud krijg je geautomatiseerde herinneringen per e-mail. Met onze kostenindicaties en advies over waardeverhogende werkzaamheden krijg je inzicht in de terugverdientijd van je investeringen in verbouwingen of verduurzamingen. Zo weet je waar je aan begint. Onze speciale rekentool bepaalt de waardestijging van je woning als gevolg van woningverbeteringen. Daarnaast bespaar je veel geld door verduurzaming van je woning en preventief onderhoud. Alle relevante woningdocumenten sla je veilig op in je digitale huiskluis. In het huisdossier is ook plek om je inboedel op te slaan inclusief garantiebewijzen. Je ontvangt automatisch een herinnering vlak voor het verlopen van de garantietermijn. Daarnaast ontvang je als abonnementhouder van het huisdossier tot 30% korting op verschillende verzekeringen van onze verzekeringspartner Allianz, omdat je goed voor je huis zorgt en daarmee schade voorkomt.

Wat houden woningverbeteringen in?
De naam zegt het al. Het gaat om alle verbeteringen aan jouw woning: onderhoud, verbouwingen en verduurzamingen. Door de veranderende werksituatie zijn meer mensen thuis aan het werk dan voorheen en hebben een uitbouw of hun woonkamer anders ingericht. Allemaal voorbeelden van woningverbeteringen die er veelal voor zorgen dat jouw woningwaarde en je wooncomfort stijgt. Dit is ook het geval bij groot onderhoud aan je woning.

Wat wordt bedoeld met onderhoud?
Onderhoud is het vervangen of herstellen van onderdelen van de woning, zodat het wooncomfort hetzelfde blijft. Dit kan verschillen van schilderen tot aan een nieuwe CV-ketel.

Wat wordt bedoeld met verbouwingen?
Een verbouwing is een bouwkundige wijziging aan een bestaand gebouw, waardoor het wooncomfort toeneemt. Dit kan een uitbreiding zijn (bijv. schuur gebouwd), maar ook een gewijzigde indeling (bijv. nieuwe badkamer geplaatst).

Wat wordt bedoeld met verduurzaming?
Je woning verduurzamen is het zodanig aanpassen dat er minder energie wordt gebruikt en het wooncomfort toeneemt. Denk hierbij aan isolatie, HR++ glas of zonnepanelen. 

Wat wordt bedoeld met woninginvesteringen?
Een investering is een uitgave voor iets wat langere tijd mee gaat en een bepaalde waarde vertegenwoordigt. Voor woningen kun je dan denken aan een verbouwing of verduurzaming. Investeringen kun je na een tijdje terugverdienen. Als je bijvoorbeeld investeert in zonnepanelen, dan verdien je deze investering binnen een aantal jaren terug in de vorm van energieopwekking. Onderhoud plegen valt niet onder woninginvesteringen. 

Waarom is onderhoud belangrijk voor je huis?
Ten eerste ben je als woningeigenaar wettelijk verplicht goed voor je woning te zorgen volgens de Woningwet. Ten tweede verhoogt tijdig en regelmatig onderhoud de waarde van je woning en verkleint het de kans op schade. Tenslotte is het ter behoud of bevordering van je wooncomfort.

Wat houdt waardestijging van je woning in?
Na verloop van tijd wordt je woning meer waard als je er goed voor zorgt. Een van de factoren die hieraan bijdragen, is tijdig en regelmatig onderhoud. Verbouwing en verduurzaming van de woning dragen ook sterk bij aan een waardestijging. Met het huisdossier krijg je een goede indicatie van de waardestijging na woningverbeteringen.

Wat is de rekentool waardestijging ©?
Na uitgebreid onderzoek hebben we een online rekentoolwaardestijging © ontwikkeld. Hiermee krijg je eenvoudig een goede indicatie van de waardestijging van je woning door onderhoud, verbouwing en verduurzaming. De online rekentool waardestijging © is uniek en gebaseerd op een aantal uitgangspunten. Meer informatie over de tool, vind je hier

Hoe werkt de rekentool waardestijging ©?
De rekentool waardestijging © op de website geeft een eerste indicatie van de waardestijging van je woning door onderhoud, verbouwing en verduurzaming in de afgelopen vijf jaar. Voor klanten van het huisdossier hebben we een nauwkeurigere tool gebouwd waarin we meer details meenemen en over een langereperiode. Meer informatie over de tool en de verschillen tussen de website en de portal vind je hieronder.

Hoe wordt de waardestijging na woningverbeteringen bepaald?


Klant worden

Hoe veilig zijn mijn gegevens in het huisdossier?
Het huisdossier is volledig AVG-proof en voldoet aan de Privacy wetgeving. Je kunt veilig al je woningdocumenten opslaan in het huisdossier. Ook een lijst van je inboedel en bijbehorende garantiebewijzen maak je eenvoudig aan. Het huisdossier is altijd en overal toegankelijk via de Cloud. Alleen als je er zelf voor kiest, deel je gegevens met je makelaar, verzekeraar of andere partij. Voor meer informatie, bekijk je onze Algemene Voorwaarden en onze Privacyverklaring inclusief Cookieverklaring.

Hoe kan ik mij aanmelden voor het huisdossier?
Aanmelden gaat heel eenvoudig. Rechts bovenin op de website klik je op het knopje Aanmelden. Je vult je persoonlijke gegevens in. Dan kies je het product dat bij je past. Je hebt de keuze tussen het huisdossier abonnement en het eenmalige huisdossier. Het huisdossier abonnement op jaarbasis is het meest gekozen product door onze klanten. Nadat je € 0,01 hebt afgerekend ter verificatie van je bankrekeningnummer, heb je toegang tot de portal. Hier voer je je woninggegevens in en alle woningverbeteringen van het verleden en nieuwe die je wilt inplannen. Je krijgt per e-mail een bevestiging van ons.

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
Wij bieden de mogelijkheid om met de meest gangbare betaalmethoden af te rekenen, te weten iDeal, Mastercard en Visa Card.

Wanneer wordt het abonnementsgeld in rekening gebracht?
Als je kiest voor jaarlijkse betaling, dan wordt het bedrag 15 dagen na het aangaan van het contract van je rekening afgeschreven. Kies je voor maandelijkse betaling, dan wordt het bedrag de eerste keer 15 dagen na het aangaan van het contract van je rekening afgeschreven. Voor de overige maanden wordt het bedrag afgeschreven op de dag van de maand waarop je contract begonnen is.

Hoe kan ik gebruik maken van de verzekeringskorting?
Zodra je het abonnement op het huisdossier hebt afgenomen, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat een link naar de speciale pagina van Allianz met de verzekeringen waarop je korting krijgt. Daarnaast kun je via het menu in het huisdossier te allen tijde via “Mijn gegevens & voorkeuren” klikken op “Krijg verzekeringskorting” in het linkermenu. 

Hoeveel verzekeringskorting krijg ik als klant van het huisdossier?
Onze verzekeringspartner Allianz (top 10 verzekeraar in Nederland) beloont een huisdossier abonnee voor tijdig en regelmatig onderhoud aan de woning, omdat onderhoud de kans op schade aan de woning verkleint. Daarom krijg je tot 30% korting op de basispremie van verschillende verzekeringen via Allianz. Hieronder staan de exacte kortingspercentages.

Tot 30% verzekeringskorting bij het huisdossier


Producten

Welke producten zijn er verkrijgbaar?
We bieden twee producten aan, namelijk het huisdossier abonnement en het eenmalige huisdossier. Het abonnement geeft je toegang tot alle functionaliteiten van het huisdossier. Bovendien krijg je tot 30% korting op verschillende verzekeringen van Allianz. Je rekent het abonnement maandelijks af of per jaar. Als je per jaar betaalt, ontvang je maar liefst twee maanden gratis. Het eenmalige huisdossier is een compleet rapport van alle woningverbeteringen in de afgelopen tien jaar en de daar mee gepaarde waardestijging van je woning. Je kunt dit bijvoorbeeld gebruiken wanneer je je woning verkoopt, als onderdeel van de taxatie of bouwkundig rapport.

Wanneer kan ik het beste kiezen voor het huisdossier abonnement?
Wil je zoveel mogelijk uit je woning halen, kies dan voor het abonnement. Je kunt gebruik maken van de onderhoudschecklist, waardoor je een goed overzicht krijgt van wat er allemaal moet gebeuren in huis. Met de onderhoudskalender met ingebouwde reminders mis je bovendien nooit meer gepland en terugkerend onderhoud. Voor woninginvesteringen kun je gebruik maken van onze adviestool. Op basis van je wensen en huidige situatie krijg je advies over investeringen die bij jou passen. Met de kostenindicaties weet je bovendien waar je aan begint. Je plant zo gemakkelijk onderhoud, verbouwingen en verduurzamingsmaatregelen in in het huisdossier. Alle input rondwoningverbeteringen gebruikt de ingebouwde rekentool om je een indicatie te geven van de woningwaardestijging als gevolg hiervan. Je hebt tenslotte alle woningdocumentenveilig op één plek staan in je digitale huiskluis. In het huisdossier is ook plek om een lijst van je inboedel aan te maken, inclusief garantiebewijzen. Je ontvangt desgewenst automatische herinneringen twee weken voordat de garantietermijn verloopt.

Wanneer kan ik het beste kiezen voor het eenmalige huisdossier?
Wil je eenmalig een compleet huisdossier met onderhoudshistorie en gegevens over verbouwingen en verduurzamingen én de bijbehorende waardestijging als gevolg hiervan? Kies dan voor het Rapport Woningverbeteringen en Waardestijging. Je betaalt eenmalig € 99,- voor dit rapport. Je vult alle gegevens in rondwoningverbeteringen van de afgelopen tien jaar en de rekentool bepaalt de waardestijging als gevolg hiervan. Dit rapport kun je gebruiken als onderhoudsboekje bij verkoop van je woning of als onderdeel van of bewijs bijeen taxatie of bouwkundig rapport.

Waarin verschilt het abonnement van het eenmalige huisdossier?
Naast het eenmalige karakter van het rapport ben je bij het abonnement continu bezig met woningverbeteringen en waardeopbouw. Daarnaast biedt het abonnement meer gemak met de checklist, de adviestool en de digitale huiskluis. Ook kun je ten alle tijden eenvoudig gepersonaliseerde rapporten uitdraaien van bijvoorbeeld je verbouwingshistorie of te plegen onderhoud. Met de onderhoudskalender met ingebouwde reminders mis je nooit meer gepland en terugkerend onderhoud.

Wat kost het huisdossier?
Kies je voor het abonnement, dan kun je maandelijks afrekenen of eens per jaar. Maandelijks betaal je € 4,99. Per jaar betaal je € 49,90. Je ontvangt dan tweemaanden gratis, een mooie besparing van bijna een tientje op jaarbasis. Kies je voor het eenmalige huisdossier, dan betaal je eenmalig € 99,-.

Waarom is het duurder als ik per maand betaal?
Voor ons scheelt het een hoop administratie als je per jaar betaalt en dat willen we graag aan je teruggeven. Daarom waarderen we het en belonen we je als je per jaar betaalt. Je krijgt maar liefst twee maanden abonnementsprijs cadeau. Uiteraard willen we je ook de mogelijkheid geven om per maand te betalen. Daar kunnen we helaas geen beloning geven, omdat we meer boekhoudtijd kwijt zijn.

Voor hoe lang ga ik een contract aan met het huisdossier?

Het abonnement heeft een looptijd van een jaar. Je kunt deze maandelijks afrekenen, of per jaar. Als je per jaar betaalt, ontvang je maar liefst twee maanden gratis. Een mooie extra besparing.

Kan ik mijn contract tussentijds opzeggen?
Je gaat bij aanvang van het abonnement een contract met een looptijd van een jaar aan. Als je gedurende het eerste jaar opzegt, ben je het resterende abonnementsbedrag verschuldigd aan het huisdossier. Na het eerste jaar wordt het contract automatisch verlengd en kun je het maandelijks opzeggen. In de Algemene Voorwaarden vind je hier meer informatie over. 

Hoe maak ik een account aan?
Het aanmaken van een account doe je heel eenvoudig en binnen enkele minuten zelf. Voer je woninggegevens op en start met het invullen van jedossier!


Aan de slag

Hoe werkt het dashboard?
Het dashboard bestaat uit negen tegels. Deze negen tegels vertegenwoordigen de belangrijkste functionaliteiten van het huisdossier. De eerste keer dat je inlogt, krijg je een rondleiding door het dashboard waarin alle tegels kort worden toegelicht. De rondleiding is later te bekijken via het menu via “Hulp & contact”. Een compleet overzicht van alle functionaliteiten is te zien via het menu van het huisdossier. 

Hoe kan ik mijn woninggegevens toevoegen?
In de portal kun je gegevens over je woning bijwerken via de tegel “Mijn huis” op het dashboard van je woning. Hier vind je een overzicht van alles wat bij ons bekend is. Op dezelfde plek kun je later je gegevens ook weer aanpassen.
 
Hoe wordt de waardestijging als gevolg van woningverbeteringen bepaald?
Na uitgebreid onderzoek hebben we de rekentool waardestijging© ontwikkeld. Hiermee krijg je een goede indicatie van de waardestijging van je woning door onderhoud, verbouwing en verduurzaming. De online rekentoolwaardestijging © is gebaseerd op een aantal uitgangspunten.

Welke woninginvestering kan ik het beste doen?
Met de ingebouwde adviestool helpen we je op weg. Op basis van de huidige staat van je woning en je wensen helpen we je te kiezen voor woninginvesteringen die bij je situatie passen. We nemen hierin mee wat jij belangrijk vindt, zoals terugverdientijd of juist extra ruimte. Handig als je niet zo goed weet waar je moet beginnen. 

Hoe werkt de adviestool?
De adviestool helpt je de woninginvestering te kiezen die bij jou past. Je geeft aan hoe belangrijk je de terugverdientijd, extra ruimte, wooncomfort en duurzaamheid vindt. Op basis van wat je al hebt in en om het huis, adviseren wij je over je volgende woninginvestering. Hierbij geven wij kostenindicaties, zodat je weet waar je aan begint. 

Hoe kan ik mijn historie van woningverbeteringen bekijken?
In het dashboard kun je via de zoekfunctie in de tegel “Voltooide werkzaamheden” een term invoeren om eerder uitgevoerde werkzaamheden te bekijken. Bijvoorbeeld kozijnen; je krijgt dan een lijst van alle werkzaamheden die de term kozijnen bevatten. 

Wat is de digitale huiskluis?
Al je belangrijke woningdocumenten sla je eenvoudig op in je digitale huiskluis van het huisdossier. Denk hierbij aan de koopovereenkomst en de verzekeringsakte. Het huisdossier is volledig AVG-proof en voldoet aan de Privacywetgeving. Je gegevens staan dus veilig op één plek. Nooit meer zoeken dus. 

Welke documenten kan ik opslaan in de digitale huiskluis?
Je kunt vier typen bestanden opslaan in de digitale huiskluis, te weten:
1.       Contracten (bijvoorbeeld koopovereenkomst en hypotheekakte)
2.      Facturen (bijvoorbeeld de factuur van de notaris of de aannemer)
3.      Tekeningen (bijvoorbeeld bouwtekeningen of de plattegrond van je huis)
4.     Foto’s (bijvoorbeeld foto’s van de woning of van grote verbouwingen) 

Waarom moet ik persoonlijke documenten uploaden in mijn digitale huiskluis in het huisdossier?
Dit hoeft niet, maar als je het doet, dan zijn je documenten veilig en blijven persoonlijke documenten altijd van jou. Je kunt hier documenten bewaren die bij je woning horen, zodat je alles op 1 plek bij elkaar hebt. Denk bijvoorbeeld aan de koopovereenkomst of verzekeringsakte. 

Wie kan mijn gegevens inzien?
Jij bepaalt wie jouw gegevens kan inzien. Niemand kan bij je gegevens, ook wij niet. Via het menu kun je bij “Mijn gegevens & voorkeuren” zelf regelen met wie je welk type gegevens wilt delen. Standaardstaat deze optie uitgevinkt. Alleen met jouw toestemming kan een ander jouw gegevens inzien. 

Hoe krijg ik alle woningonderhoud van de afgelopen jaren in het huisdossier?
Voor een goede werking van het huisdossier is het van belang om de onderhoudshistorie in te voeren. Zo krijg je een juiste en actuele status van het onderhoud aan je woning en daarmee grip op de waardeontwikkeling van je woning. Je voert je onderhoud in via de tegel “Mijn onderhoud” in het dashboard.

Kan ik de facturen voor werkzaamheden uploaden?
Bij het opvoeren van je werkzaamheden kun je bestanden uploaden. Als je achteraf nog bestanden wil toevoegen, bijvoorbeeld omdat je later nog een factuur ontvangt, kun je deze uploaden in je overzicht. Door hem te koppelen aan de werkzaamheid, vind je deze later makkelijk terug. 

Hoe voeg ik foto’s van onderhoud toe?
Na het opvoeren van je onderhoud, krijg je de gelegenheid om bestanden toe te voegen. Hier vallen ook foto’s onder. Denk hierbij aan voor-en na-foto’s. Bij verkoop heb je dan altijd bewijs dat jij de betreffende woningverbetering hebt aangebracht en niet een eerdere eigenaar van de woning. Wil je later nog extra foto’s toevoegen aan werkzaamheden? Dan klik je het betreffende onderhoud aan in je overzicht en uploadt je de nieuwe bestanden. 

Welke bestanden kan ik uploaden in het huisdossier?
Het is aan jou om te bepalen welke bestanden je wilt uploaden, maar we raden aan om in ieder geval bewijsmateriaal van je werkzaamheden te uploaden. Denk aan foto’s, offertes, bonnetjes en facturen. Dit maakt het heel makkelijk voor je om later aan te tonen welk onderhoud je allemaal hebt gepleegd, bijvoorbeeld voor de aanvraag van een nieuw energielabel. 

Ik weet niet zo goed waar ik moet starten met onderhoud. Kunnen jullie helpen?
Dat is ook lastig. Daarom helpen we je graag met de ingebouwde onderhoudschecklist. Als je deze invult, heb je een goed overzicht van de staat van je woning. Je onderhoud kun je direct inplannen. Voor terugkerend onderhoud ontvang je geautomatiseerde herinneringen. 

Hoe krijg ik een overzicht van de uit te voeren werkzaamheden?
In het dashboard vind je bij de tegel “Mijn onderhoud” al het onderhoud dat je nog moet uitvoeren. Dit zijn dingen die je zelf hebt geconstateerd, bijvoorbeeld bij het invullen van de onderhoudschecklist. In de onderhoudskalender zie je in één oogopslag welk onderhoud ingepland staat, zodat je weet wanneer je moet beginnen. Je kunt instellen dat je hier een melding per e-mail van krijgt. 

Hoe werkt de onderhoudskalender?
De onderhoudskalender helpt je om te zien wat je de komende tijd moet doen. Hier staat alles wat je nog moet doen, alles wat je ingepland hebt, alles wat je uitgevoerd hebt en alle garanties die verlopen. Door duidelijk kleurgebruik in onze portal zie je in één oogopslag hoe je ervoor staat. Je kunt instellen dat je meldingen per e-mail krijgt. 

Hoe ontvang ik de geautomatiseerde herinneringen van onderhoud?
Dit is heel eenvoudig. In het menu kun je via “Mijn gegevens & voorkeuren” klikken op “Mijn notificaties”. Hier kun je aangeven voor welk type onderhoud je op de hoogte wil worden gehouden. Je krijgt dan een e-mail wanneer dat relevant is. 

Kan ik mijn klusjesman toegang geven tot de portal?
Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. Wij zijn hard bezig achter de schermen om dit op termijn mogelijk te maken. 

Wat is zelfinspectie?
Om het je makkelijk te maken, hebben we in het huisdossier een checklist voor onderhoud ingebouwd. Als je deze naloopt, voer je zelfstandig een inspectie van je woning uit en stel je vast welk onderhoud nodig of gewenst is. Daarna kan je hier een gepersonaliseerd rapport van uitdraaien en kun je er mee aan de slag. 

Hoe kan ik een gepersonaliseerd rapport verkrijgen over onderhoud?
In het dashboard vind je de tegel “Mijn rapporten”. Door te klikken op de knop “Rapport opstellen” kun je middels een vragenlijst invullen hoe je woning ervoor staat. Na het voltooien hiervan wordt er automatisch een onderhoudsrapport aan je huisdossier toegevoegd. Alle losse constateringenkomen ook direct in je onderhoudskalender terecht, zodat je die niet meer hoeft toe te voegen. 

Als het me niet lukt om gepland onderhoud op de geplande datum uit te voeren, wat gebeurt er dan?
Als het onverhoopt niet lukt om bepaald onderhoud uit te voeren en de deadline is verstreken, dan wordt het betreffende onderhoud roodgekleurd en krijg je een herinnering. Zodra je het onderhoud hebt uitgevoerd, kun je dit aangeven, zodat het niet meer rood gekleurd en krijg je er geenherinneringen meer over.  

Hoe zet ik al mijn inboedel in het huisdossier?
Je kunt in het dashboard bij de tegel “Mijn inboedel” al je waardevolle bezittingen toevoegen inclusief garantiebewijzen. Als je je garantietermijn invult, dan krijg je een geautomatiseerde herinnering per e-mail, twee weken voordat de garantie verloopt. Je kunt daarnaast toevoegen waar het vandaan komt, wanneer je het gekocht hebt, en nog wat extra gegevens. Tenslotte kun je nog de bon, factuur of foto’s uploaden. 

Kan ik ook garantiebewijzen van mijn inboedel uploaden?
Naast het toevoegen van de garantietermijn, kun je ook je garantiebewijs toevoegen bij je inboedel. Op deze manier kun je gelijk je garantiebewijs of bonnetje terugvinden als dat nodig blijkt. Je krijgt twee weken voor het verlopen van de garantietermijn een herinnering per e-mail. 

Hoe kan ik herinneringen instellen van te verlopen garantiebewijzen?
In het menu kun je via “Mijn gegevens & voorkeuren” klikken op “Mijn notificaties”. Daar kun je aanklikken dat je graag notificaties ontvangt van garantie inboedel. Daarmee krijg je twee weken van tevoren een e-mail over te verlopen garantiebewijzen.  

Hoe kan ik gebruik maken van de verzekeringskorting?
Zodra je het abonnement op het huisdossier hebt afgenomen, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat een link naar de speciale pagina van Allianz met de bovengenoemde verzekeringen en kortingen. Daarnaast kun je via het menu in het huisdossier te allen tijde via “Mijn gegevens & voorkeuren” klikken op “Krijg verzekeringskorting” in het linkermenu. 

Kan ik mijn tweede woning invoeren in het huisdossier?
Momenteel is dat helaas nog niet mogelijk. Wel kun je een nieuw account aanmaken met een ander e-mailadres om je tweede woning te registreren.  

Kan ik gegevens wijzigen nadat ik ze ingevoerd heb?
Je kan te allen tijde de ingevoerde gegevens in het huisdossier wijzigen. We gaan er van uit dat je dat waarheidsgetrouw doet.

Kan ik gegevens verwijderen nadat ik ze ingevoerd heb?
Je kan te allen tijde de ingevoerde gegevens in het huisdossier verwijderen. We gaan er van uit dat je dat waarheidsgetrouw doet.


Mijn account

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je deze makkelijk resetten via de inlogpagina. Rechts vind je het blok “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. Vul je e-mailadres hier in en je krijgt onmiddellijk een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Zo kun je snel weer verder waar je gebleven was. 

Kan ik overstappen van het eenmalige huisdossier naar het abonnement?
Nadat je een eenmalig rapport hebt aangemaakt, kunnen we ons voorstellen dat je je woningverbeteringen voortaan gestructureerd wilt bijhouden. Speciaal voor klanten van het eenmalig rapport hebben we een mooie aanbieding voor een abonnement. Je ontvangt hier automatisch bericht over. 

Kan ik overstappen van het abonnement naar het eenmalige huisdossier?
Dit is niet nodig, omdat je in het abonnement op elk gewenst moment kosteloos een rapport kunt aanmaken van je woningverbeteringen en bijbehorende woningwaardestijging. Met het abonnement hoef je dus nooit nogmaals € 99,- af te tikken voor het eenmalige rapport. 

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Wijzigingen aan je account zoals een e-mailadres kun je eenvoudig zelf doorgeven via “Mijn gegevens & voorkeuren” en dan “Mijn profiel”. Wijzigingen aan je woning kun je uiteraard ook in de portal wijzigen via de tegel “Mijn huis” in het dashboard. 

Hoe kan ik persoonlijke gegevens aanpassen?
Al je gegevens blijven van jou. Je kunt ze aanpassen via “Mijn gegevens & voorkeuren”. Zo pas je er bijvoorbeeld je wachtwoord aan. 

Hoe kan ik mijn woninggegevens aanpassen?
In het dashboard kun je gegevens over je woning bijwerken via de tegel “Mijn huis”. Hier vind je een overzicht van alles wat bij ons bekend is. Op dezelfde plek kun je later je gegevens ook weer aanpassen. 

Hoe kan ik geautomatiseerde reminders instellen?
In het menu kun je via “Mijn gegevens & voorkeuren” klikken op “Mijn notificaties”. Daar kies je waar je een reminder voor wilt ontvangen. Deze krijg je dan in je mailbox. Daarnaast krijg je standaard alle reminders inde portal zelf als je ingelogd bent.

Waar kan ik mijn facturen bekijken?
Je facturen vind je onder het kopje “Mijn gegevens & voorkeuren” in het menu. De facturen kun je downloaden als PDF en opslaan voor je eigen administratie. Dat hoeft echter niet, want we bewaren ze voor altijd voor je. Zelfs als je je abonnement opzegt, kun je inloggen en je oude facturen hier terugvinden. 

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen ofwel stopzetten?
Het opzeggen van een abonnement doe je heel eenvoudig in het menu via “Mijn gegevens & voorkeuren” via het knopje “Abonnement stopzetten”. Je hebt dan nog toegang tot je huisdossier totdat de betaling stopt. Na het stoppen van de betaling kun je nog steeds inloggen in het huisdossier, maar zijn je gegevens niet meer toegankelijk. Bedenk je je? Dan kun je via “Mijn gegevens & voorkeuren” eenvoudig de annulering weer intrekken. 

Wat gebeurt er met mijn gegevens na opzegging?
We bewaren je gegevens veilig, zodat je deze eenvoudig weer terug kunt krijgen als je dat wil. Als je je gegevens permanent wil laten verwijderen, kan dat natuurlijk. Klik in het menu via “Mijn gegevens & voorkeuren” op het knopje “Account verwijderen”. Let op: Dit kan niet meer ongedaan worden en dan ben je echt alles kwijt.

Kan ik mijn account verwijderen?
Je kunt je abonnement opzeggen vanuit de portal. Wil je je gegevens volledig verwijderd hebben? Dit kan ook via de portal via het knopje “Account verwijderen”. We verwijderen dan alle gegevens die we van je hebben. Let op: Dit kan niet meer ongedaan worden en dan ben je echt alles kwijt. Wil je je alleen stoppen met betalen? Zeg dan je abonnement op via “Abonnement stopzetten”. Als je je later bedenkt, kun je dan nog gewoon verder waar je gebleven was. 

Kan ik mijn account heractiveren?
Als je je abonnement hebt opgezegd, kun je inloggen in de portal en daar eenvoudig je abonnement weer starten. Als je je account volledig hebt laten verwijderen, is er geen enkele manier meer voor ons om deze te herstellen. Je begint dan opnieuw met het invoeren van alle gegevens rond je woning en woningverbeteringen.